-

keskiviikko 7. toukokuuta 2014

1,5 viikkoa EM:iin

Hello! Tasan viikon päästä koittaa vihdoin lähtöpäivä Espanjaan EM-kisoihin. Nyt alkaa taas jo innostuttaa ja odotuttaa kivasti - enää jäljellä on muutama vähän kovempi treeni ja sitten viimeistelyt. Jee :)

Viimeisiin viikkoihin (/päiviin) on taas mahtunut paljon treenejä, vähän ruokaa ja loputonta sinkoilemista paikasta toiseen. Sitä tavallista siis. Tänään tein illalla taas kuvaukset. Nyt niitä kuvia kannattaa ottaa ja paljon, vaikka aika lattealtahan toi kunto taas mun omaan silmään näyttää. Heh. Mä oon tämmönen offikunnosta tykkäävä fitness-kisaaja. :D Veikkaan että kuitenkin joskus myöhemmin sitä sitten näkee noikin kuvat eri tavalla (ja haikailee kisakunnon perään...minäkö? nou-nou... tai ehkä sittenkin?!? :D). :)

Kuvien ottaminen on kyllä hauskaa puuhaa, ja oikeastaan melkein yhtä hauskaa milloin vaan ja mistä aiheesta vaan. Se on kyllä hassu juttu, että vaatekuvausten tekeminen on musta ehkä jopa järkevämpää offikaudella. Sillon on enemmän, millä sitä vaatetta täyttää ja vaate näyttää usein (mun mielestä) paremmalta sellaisen päällä jolla on vähän rasvaakin pyöristämässä kurveja. Ja lihaksetkin helpommin paineiset ja ihanan pyöreät. Eri juttu sitten on kuvat, joissa näkyy reippaammin paljasta pintaa - ne näyttää usein kireämmässä kunnossa hienommilta, kun kropan linjat ja lihaksisto tulee kauniisti esiin. Kisakuntoinen fitness-kisaaja ei usein näytä vaatteet päällä "miltään" siihen verrattuna millainen muskelinainen siellä lavalla näyttäisi pyörivän. Tarkoittaen juuri sitä että vaatteiden alla olevat muodot näyttävät olevan mennyttä ja vaatteet suorastaan roikkuu päällä kuin henkarissa.

Analysoin tätä valokuvaamista tänään paljon, sillä kuvasin sellaisen kuvaajan kanssa, jonka kuvausfilosofiaan kuuluu tehdä kaikki pohjatyö kuvaan niin hyvin, että kuvankäsittelyä ei jälkikäteen tehdä lainkaan. Eli joka ikinen mahdollinen ihon pikku virhe, oikuttelevat hiussuortuvat, varissut luomiväri jne. tulevat näkymään myös lopullisessa kuvassa. Se, että joku vielä julkaisee käsittelemättömiä kuvia, on tänä päivänä oikeasti aika harvinaista. PhotoShop on laulanut kyllä varmaan 99 % erilaisista mainos-, malli-, fitness- jne. kuvista.

Kuvaajana Anssi Ranki. Bikinit Oi! Oi! Brazil.
Asiasta kukkaruukkuun. Mä olen löytänyt uuden rakkauden: infrapunasaunan! Kampin Fressillä oon nyt relannut saunassa joka päivä treenin päätteeksi 20-30 minuuttia. Se paitsi rentouttaa saa myös aineenvaihdunnan hyrräämään ja nesteet kiertoon. Mulla kun tuota nestettä kropassa on "normitilassa" aika reilusti, niin kaikki nestettä kiertoon laittava lisäjeesi on suotavaa. :) Osaan kyllä nyt tokiin kisoihini mennessä suhtautua rauhallisesti siihen, että edes näin lähellä kisoja peilistä ei näy vielä se kunto mikä sitten kisapäivänä nesteiden poistuttua lavalle viedään, joten vaikka nestettä on, niin no panic - kunto ehtii kyllä vielä muuttua ja paljon.

Mulla olis paljonkin asiaa ja kivoja vinkkejä kerrottavana ja uusia tuote-esittelyjä ja ja ja ja...mutta pää lyö aika lailla tyhjää just nyt, joten parempi varmaan mennä moikkaan nukkumattia! Palataan astialle :)

8 kommenttia:

  1. Mä tykkäsin kanssa kovasti infrapunasaunasta entisellä salilla. Sinne oli kiva mennä juomaan palkkari ja lukemaan lehtiä. Joskus mun tuli siellä tosi huono olo, mietin, että olinko juonut liian vähän vai lähtikö kropasta kaikki kuonat liikkeelle kerralla... Nyt kun on uuden salin etsintä käynnissä, olisi kiva löytää paikka missä on infris.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep se on ihana ja sopii ainakin mulle hyvin treenin jälkeen ku en sillon tykkää semmosesta 100 asteen raivosaunomisesta :D

      Fresseiltä ainakim löytyy infrapunasaunoja :))

      Poista
  2. Aivan upea ooot. Ja ihanaa et postaat nykyään näin useesti!

    VastaaPoista
  3. Paljon tsemppiä viimeistelyihin! Tuut niin loistamaan lavalla :) Sanon tätä aina vaan, mutta huippu oot! <3

    Päivi

    VastaaPoista

Jätä viesti <3