-

tiistai 27. toukokuuta 2014

Raakaproteiineja Ruohonjuuresta



Sain ennen EM-kisoja Kampin Ruohonjuurelta testiin kassillisen aivan ihania tuotteita. Halusin testailla tuotteita dieetin loppumisen jälkeen rauhassa useampaan otteeseen ja niinpä olen sen myös tehnyt.

Testattavien tuotteiden joukossa oli raakaproteiineja, joista mulla ei ollut aiempaa kokemusta. Molemmat Sprout livingin tuotteet, kurpitsaproteiini ja ituproteiini oli tehty kasviperäisistä, geenimanipuloimattomista raaka-aineista ilman kuumentamista, joten kyse on siis äärimmäisen ravinnepitoisista tuotteista. Tervetullut lisä vähäkalorisen dieetin päätteeksi! Musta tuntui, että mun kroppa suorastaan imi itseensä kaikki hyvät ravinteet näistä tuotteista!

Ituproteiini oli nimensä mukaan valmistettu idätetyistä versoista saatavasta proteiinista ja lisäksi siihen oli lisätty muita erittäin ravinnepitoisia raaka-aineita, kuten macaa ja goji-marjoja.


Tuotteet ovat jauhemuodossa, ja parhaiten ne varmaan uppoavat erilaisiin smoothieihin - etenkin, jos vähänkään arastelee "vihreitä" makuja. Itselleni ne upposivat oikein hyvin sellaisenaan veteen tai mantelimaitoon sekoitettuna ja stevialla makeutettuna...mutta mä en pidäkään omaa makuaistiani enää minkäänlaisena mittarina suositellessani tuotteita muille, sillä jos mä himoan dieetillä macaa, josta moni kaveri saa lähinnä yökkäysreaktioita, niin mun maussa suattaapi olla jotain semisti vinksahtanutta.

Joka tapauksessa paitsi mun mielestä maun, myös ravintoarvojen vuoksi Sprout Livingin tuotteita voi aivan sataprossasesti suositella. Välipalan proteiinilisänä varsin toimivia niillekin, joille esimerkiksi heraproteiini ei syystä tai toisesta sovellu. Oikeastaan ainoan miinuksen voisin antaa tujusta hintalapusta, mutta laatu maksaa, näin se vain on. Itse mietin, että jos on moninkertaisesti hyviä ja kroppaa helliviä ravintoaineita pakattuna pienempään määrään ruokaa, kannattaa siitä silloin pulittaa vähän isompaa hintaakin. Itseen panostaminen maksaa itsensä aina takaisin :)

Mulla itselläni toki on herkkä vatsa, mutta heraa syön silti lähes päivittäin. Sen sijaan mun pikkusisko ei pysty tavallista heraa kohti edes vilkaisemaan kun mahassa jo muljahtaa, ja hänellekin Sprout Livingin tuotteet sopivat ihan täysin. Hän on aiemmin käyttänyt riisiproteiinia, mutta sai nyt syyn täydentää varastoa entistä ravinteikkaammilla kasviproteiineilla.



Protskujen lisäksi sain Ruohonjuurelta Lifefactoryn sheikkerin, jossa sekoitella ihania jauheitani. Tästä ihanaisesta pullosta on tullut ihan mun suosikki ja kannan sitä mukanani joka puolelle. Pullo on lasinen ja päällystetty kumisella suojuksella. Materiaalinsa ansiosta vesikin maistuu tästä paremmalle, kun ällöttävä muovin maku ei liukene veteen. Kumisuojus puolestaan suojaa pulloa kolhuilta, ja onhan se ihan hauskan näköinenkin. :) Lisäksi tykkään korkissa olevasta kahvasta, koska siitä pulloa on niin helppo roikottaa mukana. Veden litkiminen jatkuvasti on aika paljon helpompaa, kun on elämää helpottava vesipullo!

Lasipullo on myös helppo pitää puhtaana, joten olen käyttänyt sitä niin palautusjuoman sekoittamiseen kuin kuuman pakuriteen mukaan ottamiseen. Muovisheikkereille ominaisesta hajusta ei tietoakaan, ja tämä tosiseikka pysyy voimassa varmasti vuosia tästä eteenpäinkin. Varsinkin, kun pulloon saa ostettua mm. varakorkin.

Kiitos Ruohonjuuri aivan ihanista tuotteista! <3 Voin lämpimästi suositella näitä kaikkia laatua, hyvää oloa ja elämän helppoutta arvostaville!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä viesti <3