-

maanantai 7. huhtikuuta 2014

Tiimipäivä ja viimeistelyviikon käynnistys

Heippa! Olin eilen aikeissa kirjoitella viimeistelyviikon käynnistyksestä, mutta kävipä sitten niin, että heräsin kahden tunnin päästä sängyltä läppäri edessäni. Kello oli jotain 10 illalla, joten sitten olikin aika syödä päivän vika ateria ja mennä taas...NUKKUMAAN :D Uni siis maistuu ainakin. Aina kun vaan saa, niin kyllä meitsi on valmis ottamaan pikku power napit :D

Tässä on vaan ollut hitusen sitä ajankäytöllistä haastetta nyt viime aikoina, eli aika moneen suuntaan pitäisi revetä ja sekään ei riitä. Mutta energiaa onneksi vielä on ollut, ainakin viime viikolla kun oli edes minimaalisia määriä hiilareita mukana dieetissä. Tällä viikolla sitten vielä kuivatellaan kropasta vikat pois, ja voipi olla että se näkyy jollain tavalla myös meikäläisen aivotoiminnassa ja kommunikoinnin laadussa. :) Koittakaa ymmärtää!

Kampin Fressin fressi pukkari :)
Olen saanut treenata nyt Suomessa ollessani mun lempisalilla Fressillä. Sinne palaaminen on ollut mulle ikäänkuin ympyrän sulkeutuminen: 2013 keväällä liityin Fressiin ja silloin samalla päätin, että nyt vihdoin lyön ihan tosissani lukkoon päätöksen mun kisahaaveesta ja hankin valmentajan. Vaikka voisitte ehkä kuvitella, että koska oon tämmönen kehonrakennusta ja kaikkea sitä maailmaa fanittava tyyppi, niin tykkäisin treenata vaan jossain hieltä ja raudalta haisevassa mestassa missä käsipainot on kokoa pieni ihminen ja ilma on magnesiumpölystä paksua, niin täytyy kyllä sanoa että nautin Fressin, noh, nimensä mukaan "fressistä" ilmapiiristä, puhtaudesta ja hyvästä ilmastoinnista. Tai sanotaan että mä tykkään VAIHTELUSTA! Siksi on ehdoton plussa, että Fressin kortilla pääsee treenaamaan missä tahansa ketjun salilla, jotka on kuitenkin toisistaan aika eri tyylisiä. Nyt oon käynyt lähinnä Kampissa, ja se sopii kyllä, koska sieltä löytyy niin sali, peilisali (poseerauksiin) kuin ihana infrapunasauna (aineenvaihdunnan tehostamiseen ja ihon kunnon parantamiseen), joten saan monta kärpästä yhdellä iskulla. Ainoa mitä varsinkin nyt dieetillä ja sen loppumetreillä kaipailen on monipuolisemmat cardiolaitteet. Kampin Fressillä henkilökunta on ihan mieletöntä, aina aurinkoiset ja hyväntuuliset ihmiset ottaa sut vastaan kun tulet salille - sopii mulle. 

Poseja Kampin Fressin peilisalissa
Meillä oli viikonloppuna myös tiimipäivä Töölö Gymillä Helsingissä. Koko tiimin kaunottaret kokoontuivat treenaamaan poseerauksia TG:n peilisaliin. Mä olen jonkin verran käynyt nyt viime viikkoina TG:llä treenaamassa myös siksi, että valmentajani käy siellä, joten hän on saanut seurata kuntoa lähempää ja tehdä muutoksia dieettiin ja ohjelmiin sen perusteella. Ja tottakai ollut mulle henkisenä tukena, millä on ollut mielettömän iso merkitys!

Kunto alkaa pikkuhiljaa tuntua "flatilta" ja lihakset aika tyhjiltä. Nesteitä tässä vielä tällä viikolla poistellaan, joten treenit on tosi kevyitä - ihan vaan käydään lihasryhmä kerrallaan kroppa pumppaillen läpi. Aerobiset on vaan leppoisia ja lyhyitä nestekiertoa niin ikään edistäviä. Mitään rääkkitreenejä ei siis enää ohjelmassa tällä viikolla ole.

Lisää kuvateksti
Sinne ne mun pakarat ja jalat sitten dieetillä suli :) No, pian taas treenaamaan ja syömään niin saan ne nopsaa takasin!
Pikkusiskon kyydissä matkalla jostain johonkin jonain päivänä.... :D
Pikkuabsit aamuselta. Haluun laittaa näitä "kuntokuvia" mustavalkosina vieläkin jostain syystä :D Tuntuu nakuilulta laittaa väreissä.

Tyhjä katse, perusilme päivän vikojen treenien jälkeen... Nyt on muuten ollut ihania aurinkoisia kevätpäiviä, joista on saanut energiaa ja iloa myös!

Tää oli mun vika jotain muutakin kuin vihreetä sisältävä salaatti viime viikolta (ilman protskun- ja rasvanlähdettä tossa). :) Ja vieressä kontrastina houkutukset (oon mun porukoilla). Se on kyllä jännä, että nyt kun mieli on niin fokusoitunut tähän kisapreppiin, niin ei kyllä jotenkin edes himoitse noita herkkuja. Tai tottakai jos alkaa miettiä, että mitä kaikkea haluaa syödä kisojen jälkeen, niin tulee monta juttua mieleen ja rupee kuola valumaan, mutta tällä hetkellä asenne on vaan sellanen että herkut nyt ei vaan kuulu mulle tällä hetkellä. Hyvä niin.
Kuinka täyteen voi treenikassin ahtaa? Kun tarvii kolme vaihtovaatekertaa (dödöä ei saa käyttää niin hienhaju cardion ja puntin sisältävän treenin jälkeen ois ilman vaihtovaatteita jotain sietämätöntä), muutaman ruoka-annoksen, vettä, korkkarit, lisäravinteet jne jne jne...niin aika täyteen sen laukun tosiaan saa ahtaa.
Yksi setti hikisiä vaatteita :) Hikisyys ei ehkä välity tästä kuvasta, mutta sanotaan et niistä vois vääntää hikeä lätäköksi lattialle.
Eilen odotti pukkarin kaapissa ihana tsemppiviesti valmentajalta <3

Haluan vielä täällä blogin puolellakin kiittää jokaista, joka on mua tsempannut eteenpäin. Pienillä sanoilla on ollut epätoivon hetkinä äärimmäisen iso merkitys ja ne on antaneet uskoa ja jaksamista tehdä omaa juttua. MIELETTÖMÄN SUURI KIITOS ihan jokaiselle <3

Suuri kiitos kuuluu kaikille myös yhteistyökumppaneille, joita haluan vielä erillisessä postauksessa kiittää. Jokainen on merkannut mulle todella paljon ja on ollut upeaa, että niin moni yritys on myös uskonut mun tekemiseen ja halunnut olla sitä tukemassa. KIITOS!

16 kommenttia:

  1. Hei, on ollut kiva seurata matkaasi tämän blogin kautta ja ahkera työ pian palkitaan, näytät super hyvältä! :) Olisi mielenkiintoista tietää, että mitä ("laillisia") keinoja teillä kisaajilla on poistaa nesteitä viimeistelyviikolla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kun oot ollut seurailemassa :) Kaikki nesteenpoistoon käytetyt keinot on tosiaan juurikin niitä laillisia. Isoin on varmaan suolan ja veden määrän kanssa kikkailu, lisäksi käytetään erilaisia yrttejä ja kivennäisaineita joilla tuetaan suoliston ym puhdistumista.

      Poista
  2. En tiedä olitko sunnuntaina tgllä mutta ihan sun näköinen likka siellä oli treenaamassa ja kunto näytti kyllä hyvältä jos olit sinä.

    Tsempiä sunnuntaille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo olin :) Kiva jos hyvältä vaikutti! Kiitos paljon :)

      Poista
  3. Olet niin mahtava <3 Ei voi muuta kuin ihailla.

    Päivi

    VastaaPoista
  4. En ite oikein oo bikinifitnestä ymmärtänyt kun joittenkin muidenkin tyttöjen blogeja lukenut, jotkut näyttää et ois luuta ja nahkaa eikä juuri muotoja missää mut sun blogiin ku törmäsin nii mielipide vaihtu kyllä, ihan huikee kunto sulla ja et todellakaa langanlaiha vaan juuri oikeis paikois muodot (hyvät lihakset) , tältä kaikkien bikino fitnes kisaajien pitäs näyttää. Huikeeta!

    VastaaPoista
  5. Tsemppiä Johanna! Mieletön työ ja omistautuminen takana - ja se näkyy! Vielä viimeistelyt ja se on siinä! Tuun sua kannustaan kun säteilet lavalla!! :) You rock!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mielettömästi! Kannustus on tervetullutta <3

      Poista
  6. Huh oot kyllä ihan mielettömän upea nainen! Sulla on aivan unelmakroppa! Tätä sun blogii on tosi kiva lukee, koska vaik oot upeessa kunnossa niin se ei oo mitenkään kilahtanut päähän :) oot kyllä aivan ihailtava tyyppi, ihan mielettömästi onnea kisoihin <3 ootan aina innolla uutta postausta :) (tietty vinkit ois kivoja miten tohon kuntoon voi päästä, vaik joku kysymyspostaus? :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos aivan ihanasta kommentista <3 Kysymyspostauksen voi toki toteuttaa :) Jotain kommentteihin tulleisiin kysymyksiin luvattuja vastauksia on rästissäkin jo, kun kiirettä on pitäny, mutta tulossa on! :)

      Poista
  7. Pakko kommentoida taas: OLIT VOITTANUT!!! (luin bakarablogista) Wow mä niin tiesin et sä pärjäät, oot vaan niin tajuttoman upea! Oon niin onnellinen sun puolesta!!:) Onnee ihan mielettömästi <3<3

    VastaaPoista
  8. moi johanna! treenaatko paljon sun vatsalihaksia? joskus mua nimittäin pelottaa se, että jos treenaan vatsiksia liikaa, vyötärönympärys tavallaan kasvaa. pitääkö vatsalihaksia treenata sun mielestä erikseen vai riittääkö se, mitä tulee muuten kovien salitreenien ohessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Oon treenannut vatsoja tosi vähän. Mun mielestä vahvasti näkyvä six-pack vähän leventää mun vyötäröä, mikä ei oo hyvä juttu koska mulla selkä ja keskivartalo on suhteessa lyhyt. Pidän kuitenkin huolta syvistä vatsoista, koska ne on se tuki koko kropalle ja auttaa myös salilla siihen, että saa pidettyä paketin kasassa ja tuntuman meneen oikeille lihaksille. Teen mä erikseen vatsoille pitkiä (esim. 3 x 30-50) sarjoja ilman lisäpainoja myös.

      En usko että vyötärönympärys vatsojen treenaamisesta paljon kasvaa, mutta illuusio leveämmästä vyötäröstä saattaa mun mielestä tulla jos six-pack lyhyellä ja laatikkomaisella rakenteella varustetulla ihmisellä näkyy paljon. :)

      Poista

Jätä viesti <3