-

maanantai 21. huhtikuuta 2014

Kisaajan á la carte

Me pistettiin alkuviikosta valkun kanssa plänit kuntoon EM:iä varten, ja tämähän tarkoittaa mun kohdalla vielä n. kilon tai puolentoista rasvantiristelyä. Euroopassa tykätään kireästä, kuivemmasta ja sirommasta lookista kuin esimerkiksi Jenkkilässä, joten tällä mennään. Vaikkei bikinissä nyt mitään huippukireyttä vaadita, niin omassa kunnossa on vielä vähän varaa mennä pienemmäksikin, joten mennäänpä pienemmäksi sitten.

Mulla oli ennen Fitness Classicia vielä dieetissä mukana hiilarit ja palkkarit sun muut, joten nyt oli vielä onneksi varaa kiristää tälle jatkodieetille. Mä en usko, että on kropalle kovin hyväksi treenata pitkiä jaksoja (esimerkiksi kokonaista 12-20 vk kestävää kisadieettiä) putkeen supermatalilla hiilareilla, mutta tälläset lyhyemmät jaksot kestää kyllä - varsinkin kun treeni muokataan tilanteen tasalle myös.

Parin päivän vapaasyömisen ja hiilaritankkailujen jälkeen oon siis palannut parsakaalien ja muiden vihreiden kavereiden ääreen. Niitä kun puputtaa muutaman kerran päivässä niin saa varoa ettei kasva pupunkorvat päähän. :) Onneks oon ollut pienestä asti kasvisten ystävä, eikä tuota ongelmia syödä niitä isojakaan määriä. Jotta välttäisin nälkää, juon tosi paljon vihreetä- ja yrttiteetä sekä vettä ja sekoitan juomaveteen yleensä myös suolaa, jotta nestetasapaino pysyy kunnossa. Eipä tule sen kummemmin kauhisteltua, että onpa vähäsen kaloreita mulla ruokavaliossa - kun ruoka on laadukasta ja tuen dieettiä vitamiineilla, kuidulla, superfoodeilla ja hyvällä nesteytyksellä, niin nälkä ei ole mikään sietämätön.

Valkoista kalaa, parsakaalia ja öljyä... Hyvänmakuisilla yrteillä nääkin saa maistumaan makoisilta onneksi. Inkivääriä, fenkolinsiemeniä, himalajansuolaa, valkosipulia, rosmariinia, Provencen yrttejä yms. kuluu mulla aika reippaasti ruuanlaitossa. Vahvoja mausteita en dieetillä ole käyttänyt, ettei maha niistä ärtyisi.
Kanaa ja rehuja. Tein ennen paljon ruokaa uunissa mutta jotenkin ne löllöksi jäävät ruuat on alkanu dieetillä tökkiä...

Yrttiteellä Hummingbird Bakeryssä <3
Me käytiin pääsiäisen kunniaksi kiertelemässä sunnuntaimarkkinoilla täällä Lontoossa. Pöydät notkui ihania ruokia eri maista, nam! Ihan mielettömiä tuoksuja, eikä noi huonolta näyttäneetkään noi sapuskat. Paljon olis löytynyt kokeiltavaa! Ite nykersin evääksi otettua prodepannaria :) Elämä on valintoja...











Olin ekaa kertaa elämässäni oman miehen kanssa työkeikalla :D Meni hyvin, ei siis välttämättä jää vikaks kerraksi xD
Leikin anarkistia...vai mikäseoli
Pala purtavaksi: miten saan mun Pro Tanin kuoriutumisen seurauksena riemunkirjavan ihon jälleen siihen kuosiin, että voin mennä salille muussakin kun pitkähihasessa paidassa? Hmmm. (Toppi: Oi! Oi! Brazil)
Välittyyköhän tää kirjavuus mun laadukkaalla kännykameralla otetusta kuvasta...? No, onneks ei ollut esimerkiksi mitään kuvauksia samantien tällä viikolla sovittuna, koska ois ollu kyllä melko mielenkiintosen näkönen iho niissä kuvissa :D

Noniin, nyt lopetan tän oikeiden asioiden tekemisen välttelyn ja sanon heippahei <3 Syökää kasviksia ja syökää munkin puolesta hiilareita <3 Ihanaa viikkoa!

2 kommenttia:

  1. Miten pitkä (vkoa)sun ensimmäinen kisadieetti oli? Vielä kerran onnea oot kyllä paras motivaattori!💙

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon :) Mun eka dieetti kesti 12 viikkoa. Se on ymmärtääkseni aika tavallinen pituus kisadieetille.

      Poista

Jätä viesti <3