-

torstai 3. huhtikuuta 2014

Sokerointia ennen kisoja


Kisavalmistautuminen jatkuu! Kävin eilen ekaa kertaa elämässäni vartalon sokeroinnissa. Hoito tehtiin Tampereen Kauneusateljeessa, kauneushoitolassa joka on kaikista ikinä missään päin maailmaa tahansa kokeilemistani mun suosikki. Kauneusateljeella työn jälki on aina ollut tosi huolellista, mikä on mulle asiakkaana tärkeintä. Aikanaan kun aknea hoidettiin enemmän, palasin aina muitakin paikkoja kokeiltuani Kauneusateljeelle, koska..no, siellä hoidot nyt vaan tehtiin huolella ja taidolla ja sain juuri sitä mistä maksoin. Kasvohoitojakin on monenlaisia, ja tottakai on kiva käydä esimerkiksi rentouttavissa pelkkää hierontaa ja kasvonaamiota sisältävissä hoidoissa, mutta itse olen aina mennyt kosmetologille jonkin "vaivan" kanssa, johon olen apua hakenut.



Sokerointi tehtiin mulle tosiaan ensimmäistä kertaa. Se on siis ihokarvojen poistamista tahmealla sokerimöykyllä, joka ei revi ihoa tarttuen siihen kuten normaali vaha, vaan irrottaa ihokarvan tupestaan hellävaraisemmin. Sokerointi kuorii ja pehmittää ihokarvojen poiston ohella ihon pintaa, joten se on myös iholle samalla ihana, silkinsileäksi silottava hoito.

Suvi Parhankangas teki sokeroinnit mulle, ja kuten muukin henkilökunta Kauneusateljeella, Suvi oli tarkka ja täsmällinen työssään. Viimeiset sokerin jäljiltä ihoon jääneet karvat nypittiin yksitellen pinseteillä pois...! Jäljelle jäi siis tasaisen pehmoinen iho, johon näiden sokerilla poistettujen karvojen ei pitäisi kolmeen viikkoon kasvaa. Karvat kasvavat iholla vähän eri tahtiin, joten osa saattaa olla lepotilassa kun toiset rehottavat, joten ihan kaikkia ei saa kerralla pois, mutta kyllä tällä käsittelyllä jo yhdessä kerrassa saa tasaisen ihon pitkäksi aikaa.

Mulle hoidosta jäi fiilis, että enpä taida enää itse kikkailla vahaliuskojen ja epilaattorin kanssa! Etenkin kainaloiden sokerointi helpottaa päivärutiineja, eikä tarvi ainakaan salilla kesken treenin huomata että hups, oonpa unohtanu sheivata kainalot... ;D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä viesti <3