-

perjantai 25. huhtikuuta 2014

Haaste: 11 asiaa minusta

Sain lukijalta (tästä blogiin) blogihaasteen, joka menee näin:

1. Kerro 11 asiaa itsestäsi.  
2. Vastaa haastajan 11 kysymykseen.  
3. Keksi 11 uutta kysymystä.  
4. Laita haaste eteenpäin 11 bloggaajalle.  
5. Kerro, kenet haastoit.

No, kieltämättä haastavaa. Mä en voi sille mitään, että mulle tulee näistä some-haasteista mieleen ala-aste ja luokassa ja kirjeitse kiertäneet erilaiset "haaste"vihkoset missä oli ajatuksena tehdä suuria paljastuksia itsestään, kertoa lempiasioistaan ja ihastuksistaan ja mitä kaikkee... Mutta siis positiivisella tavalla ;) Mitä vikaa on palata lapsuuden fiiliksiin, nehän oli ihan parhaita?! Tuleeko kellään muulla flashbackejä peruskouluun näistä haasteista?

No niin, alotetaanpa. 11 asiaa minusta. Siis täh, 11 asiaa? Mitä vaan asiaa? No, täältä pesee :D

1. Mä oon samaan aikaan super-sosiaalinen ja erakko. Mä tarvin mun molemmat ajat: ihmisten keskellä JA yksin. Ei toista ilman toista. Jos oon liian kauan vaan yksin, pää hajoaa. Jos en pääse olemaan hetkeäkään yksin, pää hajoaa. :D Helppo elämä...

2. Rakastan esiintymistä. Mä oon aina jollain tavalla päätynyt tilanteisiin, joissa esiinnytään, oli se sitten töissä koulutustilaisuuksien pitämistä, peruskoulussa soolo-osuuksien laulamista joka kissanristiäisissä tai yo-juhlassa puheen pitämistä, whatever. :D Esiintymistä voi ja kannattaa harjoitella, vaikka se olisikin (tai ei olisi) itselle luontevaa. Muakin se jännittää joskus paljon, vaikka useimmiten siitä nautin.

3. Mä olen ihan mielettömän huono lähtemään ja sanomaan hyvästejä. Se on mulle yksi vaikeimmista asioista. Tänäkin vuonna jokaiselle viikon kestävälle Suomen reissulle lähtemistä on edeltänyt itkuinen ilta, kun en vaan halua sanoa heippoja mun miehelle. :''''( Siitä huolimatta että reissussa on aina kivaa ja aika kuluu ihan liian nopeesti ja pääsen kyllä nopeesti takasin miehen kainaloon... Se on vaan se lähteminen joka kammottaa, oli se lähtö mistä mihin tahansa!

4. Vähän edelliseen liittyen: olen jättänyt palasia sydämestäni eri puolille maailmaa. Joka kerta, kun olen asunut ulkomailla, mulla on mennyt ikävöimiseen ja toipumiseen aikaa sen jälkeen kun olen joutunut muuttamaan pois. Enkä kyllä ole vieläkään toipunut esim. lempikaupungistani Chicagosta. Tästä kertoo jotain esimerkiksi se, että mulle tulee edelleen sähköpostiin parhaat tarjoukset sikäläisistä kaupoista ja kuntosaleilta yms... Ehkä niitä vielä joskus tarvii... :D

5. Mulla on tähän asti ollut suorastaan kammo saada lasta, vaikka rakastan lapsia. Oon aina ollut hyvä lasten kanssa ja aina osannut hoitaa niitä. Mutta jotenkin silti lapsen synnyttäminen on tuntunut ahdistavalta ajatukselta. Oon kuitenkin miettinyt adoptoimista - mieluummin pelastaisin jonkun lapsen ja tarjoaisin hänelle elämän, jollaista ei muuten olisi mahdollista saada...

6. No, nyt alko mennä turhan syvälliseksi. Vaihdetaanpa linjaa blogin teeman mukaiseksi! :D Mun lempitapa tehdä HIIT-treeni on ylämäkivedot. Eli täysiä juosten ylös ja kävellen alas. Niitä tosin suht harvoin enää nykyään teen, mutta ennen tein viikoittain. Psst. tämä on hyvää pepulle ja takareisille kyytiä antavaa cardio-treeniä :)

7. Mun vaikeimmin kehittyvä lihasryhmä on pohkeet. Ne tarvis vielä rutkasti lihaa ollakseen tasapainossa muun jalkaosaston kanssa. No, työt jatkuu...

8. Mun lemppariherkku on kaikki, mikä sisältää sanan caramel tai toffee. Kaikki överimakea kinuski, hampaisiin tarraava toffee, pehmeä kermainen fudge, mikä vaan tähän kastiin menevä uppoaa ja hyvin! Lisäpojot jos kuoressa lukee SALTED caramel, mmmmm...

9. Syön heraproteiinin välipalana mieluiten paksuksi mössöksi sekoitettuna, en isoon vesimäärään liuotettuna litkuna.

10. Syön kaurapuuroni ennemmin pannarina kuin puurona. No lameeeee... kaikkihan niin tekee nykyään ;P

11. En ole värjännyt hiuksiani aikoihin. Nyt kisakuvia katsellessani kuitenkin mietin, pitäisikö sittenkin pistää EM-kisaan joku kiiltoväri hiuksiin tuomaan vähän syvyyttä omaan väriin...


Kuva: Pakkotoisto

Seuraavaksi vastaan minulle tehtyihin kysymyksiin...!


1. Mikä motivoi sinua?

Moni asia: onnellisuus, hyvä olo, saavuttaminen, tulokset. Myös se, että voin olla avuksi jollekin toiselle motivoi mua erittäin paljon.
 
2. Mitä mieltä olet fitnessbuumin vaikutuksesta nuorten naisten kehonkuvaan?


Olen ollut siitä vähän huolissani, vaikka kaipa siinä on paljon hyvääkin.
 
3. Mikä on sinun lopullinen tavoitteesi?


Olla onnellinen, jakaa onnea ja iloa ympärilleni. Saada toteuttaa itseäni niissä asioissa, joissa olen hyvä ja joissa näen omalla kohdalla paljon potentiaalia. Jos puhutaan fysiikkatavoitteesta niin siinä on aina hiottavaa. Nämä kaksi ovat mulla toisistaan erillään olevat asiat. Voin olla minuna itsenäni onnellinen ja tyytyväinen (myös kroppaani), ja samaan aikaan fitness-kisaajana tavoitella pyöreämpiä olkapäitä, isompia pohkeita ja sen sellaista. Esimerkiksi tiukkuus ja rasvattomuus ei ole mulle mikään ultimate tavoite - tiedostan ja olen jopa tyytyväinen siihen, että lavalla sitä näyttää hyvinkin erilaiselta kuin valtaosan vuodesta. Lavakunto vaatteet päällä ei ainakaan mulle sovi.
 
4. Mitä inhoat?


Seläntakana jauhamista. Mulle tulee todella awkward olo kun joku alkaa haukkua mulle tyyppiä, joka ei ole paikalla. Mua inhottaa myös sellaset kaveriporukat, joiden voimavarana on jonkun tyypin vihaaminen ja siitä p*skan jauhaminen. Jos oikeasti on kaunaa kannettavana jotain ihmistä kohtaan, niin pitää pystyä suoraan puhumaan sen ihmisen kanssa tai sitten olla hiljaa.
 
5. Montako facebook-kaveria sinulla on?


Näyttäisi olevan 944 tällä hetkellä. Kaytän Facebookissa oikeastaan melkein pelkästään chattia, en ole kauhean aktiivinen siellä muuten päivityksissäni tai kommentoinnissa. Tykkään Instagramista enemmän  :)
 
6. Osaatko kertoa mitä mieltä olet OIKEASTI?


Riippuu henkilöstä ja tilanteesta. Olen aika empaattinen ihminen, joten välillä huomaan asettuvani liiaksi toisen ihmisen kenkiin ja koittavani katsoa maailmaa hänen kannaltaan, enkä oikeasti edes tajua olevani eri mieltä kun eläydyn sen toisen juttuihin niin paljon. Mutta kyllä ikä ja itsetuntemus on tuonut kykyä olla jämptimpi ja tietämään mitä itse haluaa ja myös kertomaan sen.
 
7. Kerro kolme asiaa mistä pidät itsessäsi.


Jalkaterät, nenä ja hiusten väri.
 
8. Muistatko kehonhuoltamisen tarpeeksi?


Aina vois tehdä enemmän, mutta tähän oon panostanu. Venyteltyä tulee melkein päivittäin ainakin rintalihakset, takareidet ja lonkankoukistajat eli paikat jotka mulla jumittaa helposti. Palautteluviikoilla oon käyny mahdollisuuksien mukaan useemman kerran hierojalla ja/tai lihaskalvojen avauksessa niin että koko kroppa tulisi käytyä viikon aikana läpi. Lisäksi kävelyä, putkirullailua ja tennispallolla paikkojen avaamista tulee harrastettua enemmän tai vähemmän.
 
9. Tykkäätkö suklaasta? :P


RAKASTAN suklaata. En tajua ihmisiä, jotka ei suklaasta tykkää. :D Viime vuosien rakkaus on raakasuklaa, joka nykyisin maistuu paremmalta kuin moni "perus"suklaa.
 
10. Matkustatko kesällä 2014? Jos KYLLÄ, niin minne?


Jos toukokuu lasketaan jo kesäksi, niin Espanjan kisareissu odottaa, jee! (Odotan sitä hirveesti paitsi tietenkin eniten kisojen, mutta myös sen takia, etten oo aikasemmin käyny Espanjassa vaikka oon jo pitkään siitä haaveillut:) Muuten ainakin vanhaan tuttuun Lontooseen... Muuta ei ole toistaiseksi tiedossa!
 
11. Parhaimman näköinen nainen IKINÄ?


Tää on paha. Voisin tehdä jonkun pitkän listan, mutta että YKSI?? Tää kuulostaa nyt tosi tätimäiseltä, mutta mä oon ihan oikeesti sitä mieltä että jokainen nainen on omalla tavallaan kaunis... Ääk, mä en oikeesti pysty valitsemaan yhtä. Sanotaan nyt vaikka että Megan Fox. Vaikken ihan oikeesti pysty kyllä vastaamaan tähän. :D Meganin kasvoissa on jotain niin vangitsevan kaunista.

Megan Fox. Kuva Googlen kuvahaku.
Huh, selvisin. :D Haasteen seuraava osa, eli muiden haastaminen! Mä luen ihan hävettävän vähän muiden blogeja. Haastavimmalta tässä koko haasteessa tuntui siis ekana se, että mistä ihmeestä keksin 11, siis YKSITOISTA bloggaajaa, jotka olisi yhtään sen verran läheisiä että viitsin ruveta haastelemaan niitä blogeissaan. :D Mutta höh, mähän haastan mun tiimin ihanat tyttöset! Aika monella heistä on nimittäin blogi, ja niitä seurailen! Käykää tekin tutustumassa näihin kaunottariin ja tulevaisuuden bikini fitness -lavojen valloittajiin. :) ja ps. Omia blogejaan saa enemmän kuin mielellään linkittää mulle kommenttibokseihin, käyn mielelläni tututumassa teihin :)

Haastan: 
 
Henrietta
Jaana
Jade
Kati
Kirsi
Lisa-Marie
Mia
Oona
Sanna

Näiltä tytöiltä haluan kysyä (treenipainotteisia kysymyksiä tottakai):

1. Mikä on lempitreenisi? Esim. tietty lihasryhmä tai tietynlainen treeni.
2. Mihin lihasryhmääsi olet kaikkein tyytyväisin?
3. Jos saisit juuri nyt siirtää itseäsi ajassa eteen- tai taaksepäin vaikka muutaman tunnin ajaksi, mihin hetkeen haluaisit päätyä?
4. Mikä on tyypillisin tilanne, jolloin tekee mieli lipsua ruokavaliosta?
5. Mitä syöt mieluiten cheat mealilla tai tankkauspäivänä?
6. Mikä olisi ihanteellinen päivärytmisi (herääminen-nukkumaanmeno-treeniajankohdat), jos ei tarvisi välittää töistä, koulusta ja muista velvollisuuksista? Eli oletko aamu- vai iltavirkku?
7. Mitä odotat tulevassa kesässä eniten?
8. Mikä on lempisalisi ikinä ja miksi?
9. Treenaatko mieluummin yksin vai porukassa? Miksi?
10. Mikä motivoi treenaamaan eniten?
11. Kerro kolme parasta luonteenpiirrettäsi :)

8 kommenttia:

  1. Kiva postaus :) vaikutat sun kirjoitustesi perusteella aivan ihanalta ja lämpöiseltä tyypiltä. Plus näytät aivan upealta! Onnea vielä näin myöhässä kisojen voitosta, sun kunto on ihan uskomaton! Tsemppiä vielä seuraaviin kisoihin - luotan täysin sun kykyihin menestyä :) ja kiitos koko blogista, tykkään tosi paljon, kirjoitat mielenkiintoisia juttuja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :) Olipa ihanaa palautetta, jaksaa kirjotella taas kun tietää että näistä on iloa jollekkin :)

      Poista
  2. Näin lähikaupassa Ben&Jerryn, jossa luki salted caramel, en edes muista mitä muuta makua siinä oli :) Meinasin pyörtyä. Jätin kuitenkin kauppaan odottelemaan herkkupäivää. Viime kesän lempparijätski mulla oli joku salted caramel Classic, odotan onko sitä pakastealtaassa tänäkin kesänä. Koska lompakkohan (eikä sen puoleen per*ekään) kestä, jos koko kesän 'joudun' vetään B&J:tä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah joo toisinaan on parempi jos noista ihanuuksista ei edes tiedä!

      Poista
  3. Moikka! Naamakirjasta bongasin sun blogin, ja hei ihan huikee suoritus toi sun voitto, nainen! Oot kyllä mieletön mimmi!
    Hauska lukea sun kuulumisia tätä kautta. Tunnustaudun lukijaksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei mahtavaa! :)) Tosi kiva et löysit tiesi tänne ja treeni- ja kisalöpinät kiinnostaa ;) Jee! Sullakin on aivan ihanan näkönen blogi ja tuun varmasti kahlailemaan juttuja läpi <3

      Poista

Jätä viesti <3