-

keskiviikko 8. tammikuuta 2014

Täpinöitä



Kukkuu! Mulla oli eilen sellanen pikkutyttöolo kun täpisin kaikista kivoista jutuista. Oli meinaan "vähän" vaikeuksia keskittyä yhtään mihinkään järkevään :D Niinkin mullistavia asioita tapahtui, kuin että maksoin ekaa kertaa elämässäni mun IFBB:n kilpailijalisenssin ja ilmottauduin ekoihin kisoihini.....Woohoo! Niin ne hommat konkretisoituu! Täältä voitte käydä ihailemassa tota kilpailijalistaa ja ihmettelemässä mihin suuntaan se vielä tässä tammikuun aikana muokkautuukaan...jännää! :) Lyhyen sarjan kisaajat selkeesti pitää meitä muita jännityksessä vielä toistaseksi, mutta tosiaan ilmottautuminen loppuu vasta 31.1., joten eiköhän ton listan jatkeeksi saada vielä useampia nimiä.


Muistakin jutuista täpisin eilen; siitä että Ms. Bikini Olympia 2013 Ashley Kaltwasser alko seurata mua instagramissa ja olin vähän että "HÄÄÄÄHHH? Tän täytyy olla joku virhe" ::D Kävin myös (lyhyen :D) dialogin mun suosikkini (niin ikään Bikini Olympia -voittaja, vuodelta 2012) Nathalia Melon kanssa samaisessa sosiaalisen median palvelussa, ja mun mies nauro mulle katketakseen kun en voinu lopettaa silmät selällään puhelimeni tuijottamista...Hihitin vaan kun pikkutyttö, että "eikä, Nathalia Melo laittaa mulle sydämiä instagramissa, WTF!!!" Apua mua, joka ei oo koskaan fanittanu oikein ketään "julkkista"... :'D Mutta onhan se nyt hyvänen aika jännää, kun tyypit, joita oot pitkään seurannut vaan kuvista ja videoista, onkin yhtäkkiä aitoja ihmisiä ja kommunikoi sun kanssa. Tietty näiden leidien ammattiin kuuluu fanien kanssa kommunikointi, että voin ihan rauhassa täällä hihitellä näitä mahtavia vuorovaikutustapahtumia ja jos joku menis kysymään Ashleylta ja Nathalialta, ne ei todellakaan muistais kuka tämmönen suomalainen never-heard-tyyppi oikein on. Mutta silti! Silti silti silti! :D

Joulun aika ja vuoden vaihde meni jokseenkin aika rauhallisissa merkeissä. Vietin vaan paljon aikaa perheen, sukulaisten ja kavereiden kanssa, siinäpä se. Mitään järkyttäviä övereitä ei tarvinnut jouluruuan kanssa vedellä, kun ruokaa on vielä ollut ihan reilusti vaikka dieetti on maltillisesti käynnissä. Cheat mealitkin tosiaan on mulla edelleen ohjelmassa mukana, joten mielitekoja voi tyydyttää vapaasti kerran viikossa.


Pakko sanoa vielä tähän väliin, että oon niin kiitollinen ihanista ihmisistä mun ympärillä. Niin niistä, jotka on ollut mun elämässä jo pitkään kuin niistä, joihin oon viime aikoina tutustunut. Ootte kaikki älyttömän tärkeitä!

Kunnon urheilijana mun loman kulmakivet tietysti koostui....


...treenaamisesta...


...syömisestä...


...ja lepäämisestä.

Mä alan nyt vielä paremmin ymmärtää tota meidän valmentajien ideologiaa siitä, että pyritään olemaan koko ajan suht lähellä sitä kisakuntoa kun tässä lajissa treenataan - ei siis jojotella painon kanssa kovin hurjasti dieetin ja harjoituskauden välillä. Voi olla, että jotkut saavat hyödyn irti myös kovasta bulkkaamisesta, mutta mä luotan nyt tässä asiassa omiin valmentajiin ja heidän kokemuksiinsa. Bikini fitness eroaa lajina body fitneksessä aika tavalla, joten treenimetoditkin on varmasti ihan tarkotuksella aika erilaiset. Tottakai harjotuskaudella kunto on meilläkin pehmeä (kuten munkin kuvista on näkynyt), eikä missään tapauksessa ole tarkoitus, että kireessä kisakunnossa pysytään vuoden ympäri, EI! Mutta eipä se kaikki liiallisella bulkkaamisella hankittu ylenmääräinen lisäenergiakaan valitettavasti lihakseksi muutu. :/ Voi kun se oliskin niin "helppoa", että mitä enemmän syöt, sen enemmän lihasta sulla on!

Ei siis oikeastaan valmentajan kanssa edes sovittu mitään suureellista "tästä se dieetti nyt sitten lähtee ja tonne se loppuu" -kuviota, vaan ihan vaan että lähdetäänpä nyt maltilla pudottelemaan kaloreita ja katsotaan miten kroppa siihen reagoi ja tehdään sitten muutoksia sen mukaan. Tähän mennessä se kroppa on reagoinut just kivasti, eli paino on tippunut, muttei kuitenkaan pikavauhtia. Lihat tulee pikkuhiljaa esiin vaikkei ne nyt missään tosi syvällä piilossa olekkaan olleet varsinaisesti. Mä oon oikeasti nyt aika kiitollinen, että mulla ei ole edessä mikään 15 kilon pudotusrupeama. Kiloja sais tän hetkisestä kunnosta lähteä arviolta ihan korkeintaan 3. Tai no saa tietenkin nähdä mitä tuleman pitää, mutta tänään sain ilokseni Annalta palautetta, että kiire ei painon tippumisen kanssa oo tulossa kevään kisoja ajatellen. Hyvä hyvä! Tää leidi ei halua mitään kitukuureja, niitäkin kun on joskus ihan oma-alotteisesti kokeiltu.

Treeneihinkin riittää siis apinanraivoa ja ekoja kertoja kun olen oikeesti ollut nälkänen on ollut ihan viime päivinä kun uuden treeniohjelman treenit onkin vieneet ilmeisesti vähän aiempaa enemmän energiaa. Eilen aamuyöllä heräsin muutaman tunnin unien jälkeen siihen, että maha kurni ja huusi ruokaa, mutta sain onneks uudestaan unen päästä kiinni ja maltoin aamupuuroon ja -munakkaaseen asti.


Näistä mun höpinöistäni huolimatta muista kuitenkin, että jos ja kun sulla on oma valmentaja, kuuntele ehdottomasti hänen neuvojaan äläkä lähde soveltamaan sen mukaan, mitä joku muu tekee. Mä kertoilen täällä vain omia kokemuksiani: niin niitä, jotka omalla kohdalla toimii kuin niitä, jotka ei todellakaan sovi mulle. Kaikki ei sovi kaikille, ja oman valmentajan kanssa te muokkaatte sen juuri sun tarpeisiin sopivan treeniohjelman ja ruokailut.


Treenejä edeltävä voimajuoma, eli pikakahvista, maltodekstriinistä, aminohapoista ja steviasta sekotettu herkkujuoma <3 Tällä kulkee! 

Loppukevennyksenä vielä "lajiin kuuluvia" kroppakuvia, joita te kaikki kuitenkin vaan haluatte nähdä näiden mun höpötysten sijaan. :D On jotenkin oikeesti aika hassua, miten ok nykyään on postata joka paikkaan kuvia omista ruumiinosistaan, vai mitä mieltä te kaikki ootte? Olenko kenties yksin tän hämmennyksen kanssa??? :D Kuulin just, että "booty selfie" eli peilin kautta otettu kuva omista pakaroista on nykyään käsite, se on belfie! Apua! Mihin tää maailma on menossa? Toivottavasti kohta ei oo normaalia ottaa boobie selfieitä! Vaikka tänkin blogenin kuvitus koostuu melkein häiritsevästä määrästä selfieitä JA sittemmin määriteltyjä belfieitä, en vielä oo uskaltanu julkasta oikeita kuntokuvia. Ei vaan tunnu omalta jutulta keikistellä alkkareissa täällä blogissa. Ehkä joskus teen jonkun transformation-kuvan teille "motivoidakseni ja inspiroidakseni", kuten näissä meidän piireissä kuvien tärkeyttä perustellaan. Tai sitten en. Haha.

Mutta kukin meistä tyylillään ja välillä vähän muita matkien. <3 Kyllähän näistä selfieistä ja belfieistä voi iloa saada ainakin sitten joskus kun ei enää muista että on joskus ollu nuori ja hyvässä kunnossa? Vai häh? Toisaalta on oikeesti ihan huikeeta, miten sosiaalinen media on tuonu meille mahdollisuuden tutustua ihmisiin joita ei ole koskaan tavannu oikeessa elämässä. Ja sitten on ihan hauska nähdä niitten naamakin - joten selvästi selfieillä on paikkansa tässä maailmassa.


Mun jalat kutistuuuuu! Siitä en tässä kisaprepissä tykkää 8(


Joskus harvoin päälle eksyy muutakin kuin treenivaatteita. Mutta silloinkin mahdollisimman rentoo ja joustavaa :D

Hyviä vointeja ja kovia treenejä teille kaikille!

ps. Muistattehan vielä ostosmaailma.fi:n, käytetyn tavaran markkinapaikan?? Palvelu on kasvuvaiheessa ja etsii uriaan, joten käykääpä tekin kantamassa kortenne kekoon ja rekisteröitymässä! Ja muistakaa merkata mut suosittelijaksi kun rekkaudutte ;* Tää on jälleen hyvä tapa laittaa hyvää kiertämään vaikka sieltä vaatekaapeista. Pelastetaan edes pala maailmaa, kun ei osteta ihan koko ajan uutta. <3

2 kommenttia:

Jätä viesti <3