-

keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Good things are going to happen

Treeni on mulle yhtä olennainen osa päivää ja elämän perustarpeita kuin nukkuminen tai syöminen. Ilman urheilua ovat energiatasot alhaalla, uni ei maistu ja selkä tulee kipeäksi istumisesta. Paitsi että urheilu jeesaa mukavasti edellämainittuihin, sen tuoma hyvänolontunne ylettyy itse suoritushetken ulkopuolelle - aineenvaihdunnan käydessä vilkkaana ja lihasten ollessa hyvässä kuosissa koen voivani miljoona kertaa paremmin.

Miksei hyvä olo sitten riitä? Miksi haluan kilpailla bikini fitness -kisoissa?

Huomaan aina jossain vaiheessa, että treeni alkaa maistua puulta tai siitä rupeaa puuttumaan tietty intensiteetti, jos minulla ei ole selkeää tavoitetta, jota varten treenaan. Tarvitsen jonkun kannusteen, joka pakottaa minut ylittämään itseni ja tekemään vielä vähän kovempaa kuin oikeasti huvittaisi.

Siksi.



Tavoitteelliseen treenaamiseen kuuluu mielestäni olennaisesti valmentautuminen. Tähän mennessä olen treenannut vuosia pääsääntöisesti itsenäisesti ja hetkittäin jonkun valmennettavana, mutta tavoitteet ovat vaihdelleet ja tällaista tavoitetta kohti en ole treenannut. Nyt kun on uudenlainen tavoite kiikarissa, päätin hakeutua sillä saralla osaavien silmien alle.

Huomenna menen tapaamaan uutta valmentajaani ensimmäistä kertaa sitten try out -tilaisuuden. Sitten nähdään, olenko ollut täysin hakoteillä esimerkiksi tavoitteiden suhteen...olen tähän mennessä ajatellut, että ehtisin kisalavalle jo 2014 keväällä, mutta saa nähdä, kuinka realistisena valmentaja ajatusta pitää :)

Valmennuksesta ja ammattimaisen asiantuntemuksen saamisesta aion kuitenkin ottaa kaiken irti, joten niillä ohjeilla mennään, mitä sieltä suunnalta tulee!




Olen aloittanut kisaprojektin jo aikaa sitten itsenäisesti, mutta koen sen alkavan täydellä teholla vasta, kun joku jo vastaavan prosessin läpikäynyt lähtee matkaan mukaan kanssani. Minulla on paljon opittavaa ihmiskehon toiminnasta niin fyysisesti kuin henkisesti ja kisaprojektiin lähdenkin nyt täysillä ja valoisin mielin.

Jokainen treeni ja jokainen päivä merkitsee!



Paras tukijoukko on tietysti mun oma mies, joka vetää mulle kaikkein kovimmat keskivartalotreenit ja kokkaa aamupalaksi ihania munakkaita. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä viesti <3