-

perjantai 25. lokakuuta 2013

Suomivisiitin suunnittelua

Mun ensi viikon Suomen reissu lähestyy ja melkein jokaiselle kymmenisen päivää kestävän reissun päivälle on jo aika lailla tehty plänit. On graduseminaaria, tiimipäivää, kuntotsekkiä ja valmentajan moikkaamista, hierontaa jne jne. Vaikka ajatus pakkaamisesta, lentämisestä ja muusta matkalaukkuelämään liittyvästä ei nyt sytytä yhtään (oon viimeisen kaks vuotta lentänyt edes-takas Brittien ja Suomen välillä), niin onpahan ainakin ohjelmaa sen verran, että reissua odottaa edes sen osalta. :)

Tosiaan ajoitan hieronnan muodossa tehtävän lihashuollonkin Suomivisiitille, sillä sain sieltä päästä oman personal hierojan :D Hihi. Ihana urheiluhierojaopiskelijatyttö Ison Omenan urheiluhierojakoulusta pyysi minua "omaksi urheilijakseen", jolla voi harjoitella hieromista. Oon otettu! Hän saa siis harjoitella erilaisia urheiluhierontatekniikoita, ja mä saan kullanarvoista lihashuoltoa, joten molemmille loistava juttu. Mun hieroja treenaa itse body fitness -kisoihin, joten juttuakin varmasti riittää hierontasessioiden aikana.

Normihieronnan lisäksi käyn jälleen lihaskalvojen käsittelyssä. Ainakin rintalihakset, etuolkapäät, pohkeet ja pakarat on hoidettavien listalla. Tuijan hoidossa kudoksiin mennään sen verran syvemmälle, että perinteinen urheiluhieronta ja venyttelykin menee sen jälkeen paremmin perille.

Meidän Team 24Gold -tiimipäiviä odotan innolla, koska valmentajista ja tiimikavereista saa aina paljon tsemppiä omaan treenaamiseen. Olis niin mahtavaa, jos ehdittäis useamminkin treenata ja turista yhdessä, mutta arki on kovin kiireistä ja varsinkin kun meikäläinen on tällä hetkellä muusta tiimistä eristäytynyt tänne saarelle niin se asettaa pieniä haasteita miittinkien suhteen. Kuitenkin pidetään netin kautta yhteyksiä yllä kaiken aikaa :)

Sovittiin myös Annan kanssa kuntotsekki pitkästä aikaa, ääk. Omalle kehitykselle kai jotenkin sokeutuu ja tulee sellaset fibat, ettei mitään muutosta ole tapahtunut, vaikka kuntokuvat ehkä kertois muuta. Itsellä ainakin on välillä sellanen olo, että peiliin katsoessa kunto ei ole muuttunut suuntaan tai toiseen. Ihan hyvä nähdä välillä valmentajan kanssa livenäkin, jotta voidaan taas tehdä sotasuunnitelmat jatkoa ajatellen.


Reissusuunnitelmien lisäksi suunnitelmallisuutta pitää treenien suhteen harrastaa ihan viikko- ja päivätasolla. Merkkailen joka päivä treenit Body-lehdeltä saamaani treenipäiväkirjaan, ja olen huomannut, että sillä on loppujen lopuksi iso merkitys siihen, että havittelee koko ajan parempia treenejä. Merkkaan ylös liikkeet, sarjojen pituudet ja painot, aerobisen määrän ja treenistä jääneet fiilikset. Olen ottanut myös tavaksi kirjoittaa heti treenin yhteydessä muistiin, jos joku liike on tuntunut erityisen hyvältä tai huonolta, tai jos olen saanut jonkin pienen muutoksen tekemällä paremman tuntuman tiettyyn lihakseen. Nyt kun treenejä on kohtuupaljon, pidän niistä kirjaa jo ihan senkin takia, että muistan varmasti oonko tehnyt kaikki viikkoon kuuluvat treenit (cardioineen yhteensä 11 kpl). :D

Body-lehden treenipäiväkirjan saa muuten tilattua tästä. Mutta tietty ihan samalla lailla toimii vaikka tavallinen ruutuvihko tai miksei noita sarjoja, painoja ym. höpinöitä voi suoraan kännykkäänkin näpytellä. Itsellä vaan on känny treenien aikana musiikinkuuntelukäytössä, joten oon päätynyt käyttämään tota paperiversiota (on muuten näin parin kuukauden käytön jälkeen jo aikamoisilla hikiläikillä ja muutenkin reissussa rähjääntyny).

Eipä mulla oikeestaan mitään asiaa ollut. Seuraavaan kertaan :D


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä viesti <3