-

tiistai 29. lokakuuta 2013

Teevinkkejä namihampaan kolotukseen

Täällä startattiin maanantai selkä-olkapäätreenin merkeissä. Oon kyllä treenikerta treenikerralta tyytyväisempi selän toimintaan. Vaikka vanhat ongelmat vähän muistuttelee itsestään, niin huima harppaus eteenpäin on menty ajoista, jolloin selkä oli pitkän pätkän niin kipeä että liikkumisen sai unohtaa.


Vahvat jalat ja pakaralihakset = vahva selkä. Tähän malliin se ainakin mulla on mennyt. Ei perustu mihinkään muuhun kuin omaan kokemukseen :)Oon siis myös selkävaivoista toipuakseni keskittynyt treenaamaan huolellisilla tekniikoilla paitsi sitä itse selkää, myös kehon isoimpia lihaksia eli jalkoja ja pakaroita. 


Selkätreenin jälkeen taas pari pumppilihasta havaittavissa jossain tuolla?! Kuva on iiihan pikkusen rakeinen, mutta menköön (taas).

Mutta sitten otsikon aiheeseen, eli namihampaan kolotuksen hillitsemiseen. Onko teillä koskaan ongelmia pysytellä käsi poissa karkkipussilta? Mä oon paatunut herkkupeppu, jolla pitäis olla aina jotain makeeta naposteltavaa käden ulottuvilla. En mä missään nunnaluostarissa sentään elä herkkujen suhteen, mutta kun nyt kerran tosissaan ollaan tän homman (muistutan itselleni, että MYÖS ruokavalion) kanssa, niin pyrin jättämään herkut minimiin ja varsinaiset mätöt siihen viikon yhdelle cheat mealille. Ruokavalioon sisältyvät ruuat maistuu jo itsessään älyttömän hyviltä, ja tällä hetkellä niitä tuntuu jopa olevan suht riittävästi, että herkkuja en ainakaan energiatasojen ylläpitämiseksi tarvi.

Koska napostelut on nyt jätetty vähemmälle, jotain kivaa on kuitenkin pakko keksiä. Oon aina rakastanut teetä, ja jos ei muuta hyvää tässä maassa ole, niin ainakin teevalikoimissa löytyy ;) No ei, onhan täällä muutakin hyvää. Mutta teenrakastajaa Iso-Britannia kohtelee erityisen hellästi ja lempeästi. Kelitkin kovasti on viilenemään päin, joten aika kaivaa villasukat ja pistää teepannu tulille!

Tässä muutama mun lempparitee:


Luomu detox-yrttiteetä aniksella, fenkolinsiemenillä ja kardemummalla. Ihanan makuista ja lupaa tehostaa ruuansulatuksen toimintaa.

Lakritsijuuresta jauhettu yrttitee. Maku on myös aivan huumaavan ihana. Lakritsijuurella on lisäksi myös paljon terveysvaikutuksia: se mm. toimii liman irrottajana ja verenpaineen nostajana, mikä on tietysti hyväksi sellaisille, joilla verenpaine on liian alhainen (kuten minä).


Mun all-time favourite on tämä "tiikeriteeksi" ristimäni tuote! Tähän en tuu kyllästymään varmaan ikinä, sen verran monta pakettia olen tätä kuluttanut. Jälleen kyseessä yrttisekoitus, jossa on mm. kanelia, inkivääriä, vaniljaa, neilikkaa, mustapippuria ja muita mausteita. Todella aromikas, makeahko yrttitee voimakkaista mauista tykkääville. Maidolla höystettynä tää muistuttaa vähän Chai Lattea, joka on myös mun makuun. :)


Tajusin muuten nyt, että mikään näistä yllämainituistahan ei itseasiassa ole teetä! Ne ovat kaikki yrttisekoituksia, jotka nautitaan teen tavoin. Mutta siis vielä parempi: näitä voi nautiskella illalla ilman, että kofeiini valvottaisi. Yrttiteetä voi (ja kannattaakin mun mielestä!) hauduttaa pitkään ilman, että maku muuttuu kitkeräksi kuten mustalle teelle saattaa helposti käydä.

Tiedän, että ainakin tota "tiikeriteetä" saa Suomesta joistain luontaistuotekaupoista, muista en ole ihan varma... Mutta teevalikoima kyllä laajenee oman kokemukseni mukaan Suomessakin koko ajan, joten kannattaa tsekkailla ainakin noi luontaistuotekaupat ja isommat marketit. Hinnat voi olla siellä päin aika suolasia, mutta...oh well. Mikäpä ei olisi. Täällä toi Pukka & Twinings ovat n. reilun punnan ja tikrutee reilun pari puntaa.

Mitkä on teidän lemppariteet?

2 kommenttia:

  1. Hienolta näyttää kyllä sun jalat! :) Ite en oo ikinä tykänny teestä, mutta jos tuo ei oo "teetä" niin voishan sitä kokeilla! :D

    VastaaPoista
  2. Kiitti ja kannattaa! Yrttiteet on enemmän mun makuun myös. Jos ei näitä löydy niin erilaisia rooibos-sekotuksia löytyy joka kaupasta :) Muistan, että niiden ansiosta mun yrttiteerakkaus aikanaan leimahti.

    VastaaPoista

Jätä viesti <3