-

tiistai 12. marraskuuta 2013

Punttia, punttia

Mä oon jälleen Lontoon kotona. Uuden ohjelman treenit maistuu enemmän kuin hyvin ja tuntuu että kroppa ottaa tota raskaampaa punttia vaan niin ilolla vastaan. Tänään vuorossa oli olkapäät, jotka ei oo mun vahvuus oikein millään lailla (ovat heikot suhteessa muihin lihaksiin ja kaupan päälle myös kovin pikkuruiset :), mutta ihanan poltteen sain aikaiseksi vähän uudenlaisella treenityylillä.

Treeneissähän voit vaihdella paitsi liikkeitä, painoja ja sarjojen pituuksia, myös palautusaikoja sarjojen välillä, ja liikkeen tempoa. Tärkeintä on tietenkin lihakseen saatu hyvä tuntuma, joka voi eri ihmisillä löytyä vähän erilaisilla liikkeillä ja variaatioilla. Mun täytyy esimerkiksi olla tiettyjen liikkeiden kanssa erityistarkkana siitä, ettei epäkkäät tule kompensoimaan heikompiaan, eli niitä lihatalkoiden kohteena olevia olkapäitä. Tuntuu, että kaikki tossa olkapäiden ympärillä kasvaa kovin helposti, mutta ei ne itse olkapäät.

Jopa niinkin helposti kasvaa esimerkiksi hauis ja ojentaja, että mulle määrättiin tästä edespäin vain superpitkiä sarjoja kevyillä painoilla kyseisille lihasryhmille. Huomenna siis tahkoan varmaan puolet tavallista pidempään rinta-hauis-ojentaja-treenin parissa salilla, kun sarjat vaan jatkuu, jatkuu ja jatkuuuuu...



Vakavan näköstä touhua olkistreenin jälkeen... Kyllä ne olkapäät pumpissa on, mutta käsivarren lihakset näyttää silti edelleen suht kookkailta omaan lajiin :)

Omaa fysiikkaa on tullut nyt analysoitua vähän enemmän, kun kisat on tiedossa. Valmentajien kanssa käytiin läpi missä on vielä kasvunvaraa, mitä ylläpidetään ja missä kohden täytyy, öhöm, ehkä vähän hidastella tota kasvutahtia. Tavoitteet selkeinä fysiikan osalta saan tahkota punttia oikein olan takaa ja tiedän mihin keskittyä lajin vaatimissa puitteissa.

Treeneistä on siis nautittu ja olen ihan älyttömän onnellinen ja kiitollinen siitä, että olen saanut myös pysyä terveenä ja treenata täystehoilla pääosin koko syksyn. Liekö siihen syynä monipuolinen ruoka ja päivittäinen sinkin ja d-vitamiinin käyttö vai mikä, mutta toivotaan että homma jatkuu näillä raiteilla läpi talvipakkasten!


Treenailin tänään myös ekaa kertaa kunnolla poseerauksia uusien kisakenkien kanssa. Kävely on vielä kovin jämäkkää ja kankeeta, joten täytyy ottaa tavaksi kipsutella edes muutama minsa päivässä noiden korkojen päällä. Luulin olevani aika tottunut käveleen koroilla, kun lyhyenä ihmisenä oon käyttänyt lisäsenttejä tuovia kenkiä melkein aina, mutta toisaalta viime vuosina oon kyllä tullut hetki hetkeltä mukavuudenhaluisemmaksi ja a) lompsinut tasapohjasissa kengissä tai b) käyttänyt jotain jalassa tosi miellyttäviä korkoja, kuten kiilakorkoja. Kisakenkien veroisilla piikeillä en muista kävelleeni piiitkäään aikaan... Treeniä vaatii siis sekin, mulle vähän sitä hikistä punttisalia vieraampi osuus lajista. :)

Ruokakin maistuu, joten laitetaan sen kunniaksi parit ruokakuvat viime päiviltä. :) 


Uutena tulokkaana ruokavaliossa on greippi, nam. Tänä aamuna surautin sen tosin sauvasekottimella mehuksi, ja siten karvas hedelmä toimiikin mun mielestä parhaiten.


Aamupala idyllisesti läppärin ja gradun äärellä. Mun aikaisemmin jokapäiväinen banaanipannari on vaihtunut pinaattilättyyn, ja se on yllättävän hyvää!


Ja treenin jälkeinen päivällinen niin ikään läppärin äärellä. Bataatit ja kana on ja pysyy ruokavaliossa, ja hyvä niin. Montaa tiimiläistä oli muuten alkanut tökkiä nimenomaan bataatti, mutta itselle se maistuu jostain syystä vielä vähintään yhtä hyvin kuin alussa.

Tässäpä taas tätä tavallista arkea, tosin vain fitness-näkökulmasta ;) Elämään mahtuu onneksi paljon muutakin kivaa, mutta ei siitä täällä blogissa sen enempää, heh! 

Nautinnollisia treenihetkiä ja muistakaahan napsia ne sinkit ja D-vitamiinit joka päivä!

2 kommenttia:

  1. Sulla on kyllä hieno kunto! :) Noi ruokakuvatkin näyttää niin hyviltä! Ite oon vähän kehno keittiössä niin omat kokkailut ei näytä kyllä noin hyviltä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :) On tossa kunnossa vielä paljon tekemistä, mutta sehän tässä kivaa onkin!

      Poista

Jätä viesti <3